2015. április 2., csütörtök

Pilotkritika: Fresh Off the Boat

Nem volt olyan ütős, hogy feltétlenül folytassam.

Nagyon vártam már a Fresh Off the Boat bemutatkozását, hiszen alapból szeretem az olyan szériákat, melyek a '90-es években játszanak. Éppen ezért csalódtam egy picit a pilotban, ugyanis nekem fel sem tűnt, hogy a múltban vagyunk. Ha nem tisztázzák az elején, hogy 1995-ben járunk, akkor nekem szerintem csak a Melrose Place-es utalásnál esett volna le. Bár nagyon nem értek a divathoz, de szerintem a legtöbb ruha elment volna ideinek is. Szóval a múltidézést nem érték el nálam, amit nagyon sajnálok, ráadásul csupán egyetlen egy szereplőt sikerült megkedvelnem, így jelen pillanatban egyáltalán nem vagyok kíváncsi a folytatásra...

Spoileresen folytatom a továbbiakban.


Az alapsztoriban nem sok érdekesség van: egy ázsiai család a Washington-i kínai negyedből Orlando-ba költözik, hiszen a családfőnek itt sikerült nyitnia egy éttermet, ami első blikkre nem túl kihasznált. A család tagjai között az anyának, Jessica-nak, illetve a nagyobbik gyereknek, Eddie-nek (aki mellesleg a narrátor, olyan The Goldbergs stílusban) elég nehezen megy a beilleszkedés, különösen a fiúnak, a többiek viszont első latszatra nagyon is élvezik a környezetváltozást. Az egyik kisebbik fiú például már az első nap becsajozott.

A részt egyébként nem most néztem, hanem pár hete, de azért is halogattam annyira a kritika megírását, mert egyszerűen nem tudtam, hogy miről írjak. Sajnos ez a helyzet ennyi idő elteltével sem változott. Egyrészről bőven még a nézhető kategóriában volt a pilot, másrészt viszont nem sok minden történt benne, ami említésre méltó.

Sajnos vicces jelenetek terén elég gyéren állnak, hiszen a húsz perc alatt nem sokszor nevettem fel. Egyértelműen Jesicca szolgáltatta azt a kevés komédiát is. Imádom a nő stílusát, már csak miatta is megéri esélyt adni a sorozatnak. A főhős, Eddie viszont a legtöbb helyzetben irritált, ezért sem tudtam őt annyira sajnálni, amikor is az osztálytársai kiközösítették őt az ebédje miatt. Apropó étel: a legeslegjobb jelenet a szupermarketes rész volt, az is persze Jessica-nak köszönhetően. 


A többi szereplőről lehetetlenség nyilatkozni, hiszen alig kaptak pár percnyi szereplési időt. Az apa jófejnek tűnt, ahogy a többi gyerek is. A nagymamára lennék én még kíváncsi, szerintem ő még okozhatna meglepetéseket, csakis pozitív értelemben. :) A szomszédok sem voltak rosszak, a görkorizó asszony-brigádot különösen csíptem, hiába voltak inkább klisésebbek mint viccesebbek.

Ami a sztorit illeti, sok lehetőséget felvázoltak nekünk kezdésként, egyrészt a sulis kiközösítős vonalból is egész jó dolgokat lehetne kihozni, ahogy az éttermes részből is, habár az ott dolgozó beosztottak nem voltak túlságosan bizalomgerjesztőek, de ez még változhat. A legjobban persze annak örülnék, ha Jessica-ra terelődne a hangsúly, de mivel Eddie a narráló, így valószínűleg a sulis vonal kap majd nagyobb teret.

Értékelés: 5/10.
Bár nem voltam elalélva a látottakról, nem is volt annyira borzasztóan rossz a Fresh Off the Boat nyitánya. Ami pedig a folytatást illeti, egyelőre fogalmam sincs, hogy esély adok-e a folytatásnak. Amerikában egyébként folyamatosan esik a nézettség, így nagy valószínűséggel az ABC nem fogja berendelni a második évadot. Talán a nyáron még egyszer nekifutok majd a sorozatnak, és ha a második-harmadik rész nem lesz jobb, mint az első, akkor nyugodt szívvel fogom kaszálni.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresés